Επιτελική οργάνωση και δράση

Υπεύθυνο για τη νομοθεσία και την παρακολούθηση της Εθνικής Πολιτικής Υγείας είναι το Υπουργείο Φροντίδας του Πολίτη, μέσω της Γενικής Γραμματείας Υγείας. Η άσκηση όμως της πολιτικής είναι αρμοδιότητα των τοπικών περιφερειακών αρχών, που καθορίζουν τις προτεραιότητες και παρέχουν τις υπηρεσίες Υγείας.

Στην Γενική Γραμματεία Υγείας δημιουργούνται

1. Το Εθνικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας, το οποίο είναι υπεύθυνο για την εποπτεία, την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας, την πραγματοποίηση των απαραίτητων ερευνών για την παροχή πληροφόρησης σε αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις καθώς και για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην υγεία.

2. Η Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας, που είναι υπεύθυνη για την χάραξη των πολιτικών Δημόσιας Υγείας και για την προώθηση της συνέργειας μεταξύ των διαφόρων μη κυβερνητικών οργανισμών και άλλων φορέων.

3. Η Επιτροπή Εθνικών Στόχων, η οποία αξιολογεί τα προγράμματα και έχει την ευθύνη για τον καθορισμό των εθνικών στόχων για την υγεία.

4. Το Εθνικό Συμβούλιο Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, το οποίο αξιολογεί τις πολιτικές και είναι αρμόδιο για τη σύνταξη εκθέσεων, για την κατάσταση της υγείας του πληθυσμού, τα προβλήματα υγείας, τους παράγοντες κινδύνου, την κατανομή των πόρων.

Περιφερειακή οργάνωση και δράση 


 Όλες οι σύγχρονες πολιτικές υγείας ανά τον κόσμο, ακόμη και σε μικρές πληθυσμιακά χώρες, στηρίζονται στην περιφερειακή οργάνωση των υπηρεσιών και προγραμμάτων Δημόσιας Υγείας και στην περιφερειακή-τοπική οργάνωση των δράσεων. Η ύπαρξη οργανωμένων περιφερειακών υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας αποτελεί θεμελιακή οργανωτική προτεραιότητα διεθνώς. Η περιφερειακή δομή και λειτουργία του συστήματος Δημόσιας Υγείας συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα της περιφερειακής στρατηγικής ανάπτυξης, διευκολύνει τη διατομεακή συνεργασία και τη λήψη σύνθετων αποφάσεων, και μπορεί να κινητοποιεί περισσότερους κοινωνικούς συντελεστές στην υλοποίηση των πολιτικών και προγραμμάτων Δημόσιας Υγείας. Η περιφερειακή οργάνωση των δομών και προγραμμάτων Δημόσιας Υγείας αποτελεί επίσης κατεύθυνση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Στην εναλλακτική μας πρόταση για την Υγεία προβλέπεται, σε κάθε Περιφέρεια η δημιουργία Οργανισμού Υγείας με πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο και Διευθύνοντα Σύμβουλο στα πρότυπα ανωνύμων εταιρειών, με αντικείμενο το σχεδιασμό και άσκηση των πάσης φύσεως υπηρεσιών υγείας. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι σε οριζόντια διασύνδεση με το Περιφερειακό Συμβούλιο και όχι ιεραρχική.

Στον Οργανισμό αυτόν εντάσεται όλο το προσωπικό υγείας που υπηρετεί και εργάζεται στα γεωγραφικά όρια της Περιφέρειας, οι απαιτούμενοι οικονομικοί πόροι, καθώς επίσης όλη η υποδομή των υπαρχόντων νοσοκομείων, κέντρων υγείας, ιατρείων, ιατρικών εργαστήριων, φαρμακείων, ιδιωτικών κλινικών, πολυιατρείων, διαγνωστικών κέντρων κλπ, που δραστηριοποιούνται και λειτουργούν στην περιφέρεια.

Ο Οργανισμός αναπτύσεται σε τομείς καλύπτοντας κάθε ενέργεια υγείας, δημόσιας και ιδιωτικής, τα δε όργανα του είναι αυτά που θα φροντίζουν και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολιτών στα προβλήματα υγείας τους, και θα βοηθούν και θα ικανοποιούν αιτήματα κάθε εμπλεκόμενου σε θέματα υγείας (ιατρικό προσωπικό, νοσηλευτικό προσωπικό, θεραπευτικό προσωπικό, τεχνολογικό προσωπικό κλπ).

Η εναλλακτική μας πρόταση επίσης προβλέπει ένα ισχυρό δίκτυο Κέντρων Υγείας, που ανήκουν στις τοπικές κοινωνίες και διαθέτουν σημαντική αυτονομία έναντι της κεντρικής πολιτικής. Τα Κέντρα Υγείας έχουν την ευθύνη για την παροχή ενός συνόλου υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας, πρόληψης, προαγωγής της υγείας και Δημόσιας Υγείας σε πρωτοβάθμιο επίπεδο και τα οποία εντάσονται στους Οργανισμούς Υγείας των Περιφερειών.

Η ενίσχυση και ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης θα επιτευχθεί κυρίως μέσω:

• Της ανάπτυξης των προγραμμάτων πρόληψης στα Κέντρα Υγείας.

•Της οργάνωσης εξειδικευμένων προγραμμάτων ανίχνευσης και αντιμετώπισης παθολογικών καταστάσεων και παραγόντων κινδύνου στα Κέντρα Υγείας.

• Της ίδρυσης συμβουλευτικών κοινοτικών υπηρεσιών για τα ναρκωτικά και τις εξαρτήσεις.

• Της οργάνωσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας για την κατάθλιψη και τις λοιπές ψυχικές διαταραχές.

• Της αναβάθμισης του ρόλου των πρωτοβάθμιων υπηρεσιών στα προγράμματα εμβολιασμών και στην πρόληψη των λοιμωδών νοσημάτων.

• Της βελτίωσης των προγραμμάτων πρόληψης για τη στοματική υγεία. • Της συμμετοχής των πρωτοβάθμιων υπηρεσιών στις δράσεις για την αναπαραγωγική υγεία.

• Της βελτίωσης της προνοσοκομειακής φροντίδας, μέσω των ειδικών δράσεων για την αναδιοργάνωση και ενίσχυση του Ε.Κ.Α.Β.

• Της ενίσχυσης και βελτίωσης των καρδιολογικών κλινικών στα νοσοκομεία

• Της δημιουργίας δικτύου προτύπων καρδιολογικών κέντρων αναφοράς στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία.

• Της αναδιοργάνωσης του τρόπου νοσοκομειακής αντιμετώπισης των τραυματισμών.

• Της ίδρυσης κλινικών σωματικής απεξάρτησης και ειδικών μονάδων για την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων στα νοσοκομεία.

• Της βελτίωσης των δυνατοτήτων διαγνωστικής και θεραπευτικής προσπέλασης σπάνιων νοσημάτων, με τη δημιουργία περιφερειακών κέντρων αντιμετώπισης σπάνιων παθήσεων.

Η ύπαρξη αξιόπιστου και σταθερού συστήματος παρακολούθησης της υγείας του πληθυσμού θα επιτευχθεί με την ανασυγκρότηση των υφιστάμενων και τη δημιουργία νέων συστημάτων καταγραφής και ανάλυσης επιδημιολογικών δεδομένων. Συγκεκριμένα, αυτό θα επιτευχθεί μέσω:

• Της αναδιοργάνωσης ολόκληρου του μηχανισμού συλλογής και ανάλυσης πληροφοριών για την υγεία, με τους δείκτες νοσηρότητας, θνησιμότητας και για τους παράγοντες κινδύνου, με τη βελτίωση των πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, των μηχανισμών συλλογής και του τρόπου επεξεργασίας των στοιχείων.

• Της ολοκλήρωσης του Υγειονομικού Χάρτη.

• Της καθιέρωσης της Κάρτας Υγείας.

• Της εκπόνησης εθνικής μελέτης αναφοράς για την κατάσταση της υγείας του ελληνικού πληθυσμού.

• Της αναδιοργάνωσης του Εθνικού Αρχείου Νεοπλασιών και του συστήματος παρακολούθησης του καρκίνου.

• Της βελτίωσης του συστήματος επιδημιολογικής επιτήρησης των λοιμωδών νοσημάτων και της δημιουργίας επιδημιολογικού περιφερειακού κέντρου αναφοράς.

• Της ανάπτυξης επιδημιολογικών κέντρων αναφοράς και δικτύων για την επιδημιολογική επιτήρηση.

• Της οργάνωσης ενός περιφερειακού συστήματος διατροφικής εποπτείας.

• Της ίδρυσης παρατηρητηρίου περιβαλλοντικής υγείας και παρατηρητηρίου κοινωνικών ανισοτήτων στην υγεία.

Η αποστολή και το περιεχόμενο των υπηρεσιών Υγείας στην εναλλακτική μας πρόταση κωδικοποιείται με βάση τις παρακάτω παραμέτρους:

• Χάραξη περιφερειακών πολιτικών Υγείας και καθορισμός στόχων.

• Προώθηση διατομεακής συνεργασίας για τη Υγεία.

• Καθορισμός προτεραιοτήτων και παρεμβάσεων στη Δημόσια Υγεία.

• Περιφερειακή οργάνωση και δράση.

• Ανάπτυξη περιφερειακών μηχανισμών συλλογής και επεξεργασίας στοιχείων.

• Στατιστικές υγείας.

• Προσδιορισμός αναγκών υγείας.

• Εμβολιασμοί.

• Πρόληψη λοιμωδών νοσημάτων.

• Εντοπισμός, διερεύνηση και αντιμετώπιση επιδημιών.

•Εργαστηριακή υποστήριξη. Πρόληψη χρόνιων νοσημάτων και ατυχημάτων

•Μείωση παραγόντων κινδύνου για αγγειακές και μεταβολικές παθήσεις και καρκίνο.

• Αγωγή και προαγωγή υγείας.

• Δευτερογενής πρόληψη καρκίνου και άλλων χρόνιων νοσημάτων.

• Πρόληψη ατυχημάτων.

• Υγεία μητέρας-παιδιού.

• Προγράμματα Δημόσιας Υγείας σε ευπαθείς και ειδικές ομάδες του πληθυσμού.

• Προγράμματα για τη μείωση των ανισοτήτων στην υγεία.

• Επαγγελματική υγεία.

• Ψυχική υγεία και πρόληψη χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών.

• Περιβαλλοντική υγιεινή.

• Φυσική και κοινωνική αποκατάσταση.

• Σχεδιασμός, προγραμματισμός και αξιολόγηση υπηρεσιών υγείας.

• Εκτίμηση των συνεπειών στη Υγεία από τα επιτεύγματα της ιατρικής επιστήμης, της βιολογίας και της γενετικής.

• Ανάπτυξη μηχανισμών ταχείας αντίδρασης.

• Αντιμετώπιση έκτακτων κινδύνων και απρόβλεπτων καταστάσεων.

• Εκπαίδευση και έρευνα στη Υγεία.

• Επιστημονική τεκμηρίωση των δράσεων.

Σύγκρουση με τη σημερινή κατάσταση στην Υγεία...συνέχεια

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε